Gabinet - Elektroniczna Dokumentacja Medyczna (EDM)

System OptiMED24 umożliwia sporządzanie i przechowywanie dokumentacji medycznej pacjenta (w tym m.in. historii zdrowia i choroby, wyników badań) w formie elektronicznej, pozwala także na autoryzowane przeglądanie EDM oraz śledzenie zmian. Program umożlwia elastyczne tworzenie i dostosowywanie szablonów kart wizyty do potrzeb lekarza lub poradni, pozwala także na wystawianie i wydruk recept i skierowań. Moduł umożliwia elektroniczne podpisywanie tworzonej dokumentacji medycznej. Użytkownik ma dostęp do aktualnych baz ICD-9 i ICD-10 i do aktualnej bazy leków.

Rejestracja (bezpośrednia, telefoniczna, on-line)

Szybka i prosta rejestracja pacjentów na wizyty:

  • obsługa rejestracji bezpośredniej i telefonicznej
  • internetowa rejestracja na wizytę (e-rejestracja)
  • wysyłka powiadomień (SMS, e-mail) o statusie wizyty
  • integracja z eWUŚ (automatyczne wysyłanie zapytań do systemu, bieżąca aktualizacja informacji o świadczeniach)
  • tworzenie grafików pracy lekarzy, efektywne zarządzanie pracą personelu medycznego
  • wystawianie dokumentów sprzedażowych z poziomu rejestracji, pracownicy placówki mają możliwość podglądu, edycji i modyfikacji dokumentów księgowych

Rozliczenia z NFZ

Moduł Sprawozdawczość z NFZ pozwala na szybkie i zautomatyzowane prowadzenie rozliczeń z NFZ dedykowane jednostkom świadczącym usługi z zakresu m.in. POZ, KAOS, AOS, stomatologii. Moduł NFZ zapewnia:

  • import kontraktów NFZ, rozliczanie i sprawozdawanie przez Internet
  • automatyzację procesu rozliczania
  • wykrywanie i sygnalizowanie błędnie wprowadzonych danych
  • sprawną korektę rozliczeń
  • bieżącą aktualizację systemu do obowiązujących wymogów prawa

Rehabilitacja

Moduł Rehabilitacja oferuje możliwość przeglądania zaplanowanych wizyt, oznaczania ich jako zrealizowane bądź odwoływania grup wizyt. Dzięki przyjaznej dla użytkownika opcji planowania cyklów rezerwacji możliwe jest utworzenie cyklu wizyt dla danego pacjenta z uwzględnieniem ilości niezbędnych powtórzeń, czasu trwania zabiegów oraz przerw między kolejnymi zabiegami. Moduł zapewnia optymalne planowanie zabiegów z odpowiednim wykorzystaniem bazy sprzętowej i kadry.

Punkt Pobrań

Kompleksowa obsługa punktu pobrań oraz zarządzanie zleceniami na badania laboratoryjne. Pozwala na
zlecanie i odbieranie wyników w postaci elektronicznej. Moduł w pełni zintegrowany z określonymi systemami
laboratoryjnymi.

Medycyna Pracy

Kompleksowa obsługa świadczeń z zakesu Medycyny Pracy. Współpracuje z Modułami: Gabinet oraz Rejestracja. Umożliwia generowanie zleceń, dokumentacji badań profilaktycznych, skierowań i recept oraz dokumentów niezbędnych do orzecznictwa. 

Cenniki i pakiety

Tworzenie, definiowanie i zarządzanie cennikami, pakietami medycznymi, słownikami świadczeń, umowami z kontrahentami, promocjami i rabatami. System OptiMED24 pozwala także na zarządzanie świadczeniami przysługującymi w ramach pakietów medycznych (np. abonament, prywatne ubezpieczenie, świadczenia medycyny pracy).

Finanse

System OptiMED24 umożliwia wystawianie dokumentów sprzedażowych (faktur, paragonów) oraz zapewnia obsługę drukarek fiskalnych. Moduł Finanse pozwala na prowadzenie rejestru dokumentacji finansowej oraz zarządzanie grupami kontrahentów i usług. System OptiMED24 po integracji z oprogramowaniem księgowym umożliwia wymianę dokumentów np. z systemem Comarch Optima.

Prowizje

Indywidualne rozliczanie pracowników w systemie prowizyjnym na podstawie informacji o wykonanych świadczeniach medycznych. System pozwala na automatyczne obliczanie prowizji (w modelu ryczałtowym, na podstawie udziału w przychodach lub zyskach). OptiMED24 pozwala generować bilingi i zestawienia wykonanych usług medycznych w konkretnym okresie rozliczeniowym.

Analizy i raporty

Moduł Analizy i raporty pozwala sprawniej zarządzać placówką medyczną i efektywniej wykorzystać posiadane zasoby. System OptiMED24 pozwala na dostęp do pakietu zdefiniowanych raportów, jak również umożliwia tworzenie indywidualnych, zaawansowanych analiz i zestawień w oparciu o dane zgromadzone w systemie.

Administracja

Moduł pozwala na kompleksowe zarządzanie systemem, w tym:

  • ustawienie parametrów systemu
  • konfigurację wymiany danych z systemami zewnętrznymi
  • określenie uprawnień użytkowników
  • aktualizację systemu do nowych wersji
  • definiowanie słowników
  • definiowanie szablonów kart wizyt, itd.

Oprócz tego OptiMED24 to:

Bezpieczeństwo danych medycznych

Dzięki integracji z systemami do backupu online firmy Comarch możliwe jest tworzenie dodatkowej kopii bezpieczeństwa danych, co pozwala na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa gromadzonych danych w oprogramowaniu OptiMED24.

Zarządzanie siecią placówek medycznych

System OptiMED24 oferuje liczne rozwiązania dedykowane sieciom placówek medycznych, w tym. m.in. obsługę wszystkich placówek danej sieci medycznej z poziomu jednej lokalizacji, obsługę call center, zarządzanie abonamentami.

Call center

Funkcjonalność umożliwia telefoniczną rejestrację pacjentów w jednej lokalizacji do wszystkich oddziałów placówki medycznej. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas oraz ograniczyć błędy związane z zapisywaniem wielu pacjentów na jeden termin wizyty.

Serwis

Partnerzy handlowi gwarantują bieżący serwis OptiMED24 oraz dostosowanie funkcjonalne systemu do indywidualnych potrzeb Klienta.

Integracja z ERP Optima

Pełne zarządzanie placówką medyczną możliwe jest dzięki integracji OptiMED24 z Comarch ERP OPTIMA, które umożliwia:

  • kompleksową obsługę księgową
  • obsługę kasową i rachunków bankowych placówki
  • ewidencję kadr i rachubę płac
  • ewidencję środków trwałych i wyposażenia placówki
  • obsługę magazynu materiałów medycznych
  • elektroniczny obieg dokumentów wewnątrz placówki
Źródło: http://www.comarch.pl/e-zdrowie/produkty/systemy-his/optimed-24-dla-przychodni/